Tuesday, May 10, 2011

AYUNAN PANTAI

 "A Y U N A N  P A N T A I "

 
By Rian Garyati (KDS) 
 S A T U

Ku sisipkan Rindu di Ayunan Pantai
Suara deburan ombak di Pagi itu
Mengingatkanku hanya padamu

Di dalam Senyumanmu kutemui kegelisahan rasa
Cinta tak lagi berkata kata
Katamu kau ingin sederhana mencintaiku
Tanpa Kata yg sempat kau bisikkan

Dalam diam aku mengecup rasa
Rupanya Ayunan pantai menjadi saksi
Bahwasanya kau selalu ada
Kesederhanaan Cintamu membuatku Bahagia

(Jakarta, 29 Nov 2010) by KDS

D U A

Ku telah merangkai sepi sekian lama 
menantikan jumpa denganmu
 Bersama awan yg berarak kau titipkan suara hatimu
 Melampaui batas waktu ku menjamah hatimu
 Perlahan dan lembut menyandarkan harap
 Kini Ku dengarkan suara Jiwa memanggil
 Hening dan sepilah
 Kau akan ada
 Di Ayunan Pantai aku melipatkan rasa yg bergemuruh
 Sungguh kau hantarkan aku hidupkan Cinta yg biru
(Jakarta, 29 Nov 2010)

T I G A

Pagi itu membisu
Suara masih diam
Namun hati bergelora
Berlari mengejar langit biru

Mendekap harapan 
Sepi telah menjadi diri
Pesona syahdu tatapkan mata
Subuh biru di Tepi pantai

Sisihkan Rasa di Ayunan Pantai
Cinta..
Sepi adalah Cinta
Hening adalah gelora
Bisu adalah Kasih Sayang
Airmata adalah Kebahagian terindah

Ketika raga berayun
Sejuk semilirkan rindu
Harusnya.....

(Jakarta, 29 Nov 2010)  


E M P A T


Berapa lama lagi kau bawa mimpi ini

Sewindu waktu telah menyepi

Akupun terlanjur rindu

Dalam sepoi angin di ayunan Pantai

Ku hisap rinduku

Selalunya kamu..

Kamu..

Dan hanya kamu..

(Jakarta, 29 Nov 2010)



L I M A

Tinggalkan aku di sini bisikku

Jika kau rindu

Mampirlah

Selalunya penantian tiada akhir

Mungkin kisah hanya sebatas bayang

Namun Keindahannya luar biasa

Surat surat syair akan selalu bernapas namamu

Bukankah Cinta adalah Kebaikan katamu..

(Jakarta, 29 Nov 2010)

E N A M

Kemana aku kau bawa

Sungguh melilitkan Perasaan

Kemana lagi aku kau letakkan

Sungguh ku bertahan

Tak akan ada setetespun airmata di Tepian Pantai

Seperti janji hati

Kemana aku kau bawa

Ikut ku dalam Mimpimu

Ikut aku dalam bayangmu

Ikut aku dalam genggam tangan mu

Tak usah bicara satu katapun

Berayun aku sandarkan deburan rasa

Kemanapun aku tetap berayun

Karna Mempelai Pantai akan selalu ada

Selalu Akan ada

 (Jakarta, 29 Nov 2010)

T U J U H


Di Tepian Pantai

Cinta telah menjadi Syair

Tak lagi ragu

Khayal manja mimpi mesra telah berayun

Geraian rambut yg ku kibaskan lembut

Menyapa Laut yg tersenyum

Langit bicara terbata pada hati

Sepimu adalah Pesona

Tawa candamu adalah getaran rasa

"Senyumanmu adalah Nyata yg tergenggam

Lirikmu adalah peluk manja

Suaramu adalah Sukacitaku..."

Syair ini hidup sampai akhir zaman

Ketulusannya adalah Keikhlasan.....

(Jakarta, 29 Nov 2010)

0 Comments:

Post a Comment



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

FREE HOT VIDEO | HOT GIRL GALERRY